YILLIK BÜYÜME, GÖRELİ İYİ: % 2.9 AMA BİZE EN AZ % 5 LAZIM       

YILLIK BÜYÜME, GÖRELİ İYİ: % 2.9 AMA BİZE EN AZ % 5 LAZIM       

Kategori: BASIN AÇIKLAMALARI
YILLIK BÜYÜME, GÖRELİ İYİ: % 2.9 AMA BİZE EN AZ % 5 LAZIM       


31.03.2015

 

ASKON Genel Başkanı Türkiye’nin 2014 yılına ilişkin büyüme rakamlarının açıklanması üzerine bir değerlendirme yaptı. Yaptığı değerlendirme de özetle: “2.9 iyi bir büyüme oranı ancak bize daha fazlası lazım” dedi. Açıklamanın tamamı şu şekilde:

 

“2014 yılının son çeyreği ile ilgili büyüme oranları açıklandı. Bu hesaba göre dördüncü çeyrek üçüncü çeyreğe göre daha iyi. 1.9’dan 2.6’ya yükselme yaşanmış. Totalde de 2014 yılı büyümesi, beklentilerin üzerinde 2.9 olarak gerçekleşmiş bulunuyor.

Bu gelişim aynı zamanda bize ekonominin tekrar yükseliş trendine girdiğini ifade ediyor. Özellikle 17-25 Aralık diye bilinen süreçle birlikte ülkemizde çok fazla konunun gündemi meşgul ettiği ve ekonomik meseleler ile siyasi meselelerin çok derin bir şekilde birbirine girdiği bir dönemi yaşadık. Gerçekten psikolojimiz olumsuz etkilendi. Bu beklentilere yansıdı. Üzerine bir de ciddi bir propaganda dönemi eklenince hava tam anlamıyla karamsarlığa dönüştü.

Ancak görüldüğü gibi ekonomi gerçek anlamda büyüme trendinde olmaya devam ediyor. Üstelik bizim dış pazarlar açısından son derece sıkıntılı bir dönem yaşıyor olmamıza rağmen.

AB bir türlü krizden çıkamadı. Üstüne Rusya, Ukrayna ve güneydeki ülkeler eklendi. Güney ülkeleri derken ciddiye almak lazım. Zira Irak bizim için Almanya gibi bir değer ifade ediyor.”  

 

KOCA: “KBMG 10 bin 404 dolar. Bize atılım şart.”

 

“800 Milyar Dolarlık bir ekonomi olmak bizim için önemli idi. Ancak artık bu skaladan ayrılma vakti gelmiştir. Biz çok hızlı bir şekilde bir trilyon doların üstünü görmek zorundayız. Bu noktada yakalayacağımız bir sıçrama hamlesi önümüzü açacaktır.

Bunun için yeni büyüme hikayelerine ihtiyacımız var. Bu da ancak bilgi ve Ar-ge’ye dayalı olabilir. İddialı olarak söylüyorum bu noktada inovasyon da bize yeterli sonucu sağlamaz. Biz yeni tarz üretim ve katma değer fırsatı oluşturmalıyız. Var olanı iyileştirmek bizim için yeterli olmayacak.

Endüstride bölgesel entegrasyon çalışmaları içine girmek zorundayız. Rekabetçi üstünlük sağlayacağımız sektörleri belirleyip onların üzerine gitmek fark oluşturmak zorundayız. Minimum % 5-6 büyümeleri de yakalamak zorundayız. Üstelik gerçek katma değeri bize kalacak şekilde bir üretim yapmak üzere…”    

 

Etiketler